lördag 11 april 2020

Påskhelg


Undrar i mitt stilla sinne om mina påskpynt kommer inom ett par år att ta över vårt hus här i skogen på samma vis som mina julpynt. Hm. Nej kanske inte i samma rysliga mängd, men å ändå så jag älskar pynt av alla de olika slag.


Blommor, blommor galet vad jag äääälskar blommor. Att vi har en liten blomsterhandel i vårt samhälle är jag tacksam över.


Här fick vår soppskål stå bi som vas till denna pastelliga bukett.


Min mellangumma kom hem med denna urtjusiga gåva hon själv knåpat i hop på bilden i skolan till mig. Dessa tu glotuppar blev oerhört glada att få en kompis.


Minstlillans lilla blomsterbukett.



Min påskpresent till mig själv. Pastelligt fint sockgarn. 


Med garnen följde detta lilla söta plåtägg med en liten gåva från Tant kofta.


Mina urtjusiga påskungar.





Ett gäng påskungar utan katt, det går ju ej. Tur att denna lilla goding hängde med.



Ovanför dem flög detta högt ropande svanparad. Vilka glada ljud.




Det blir inga påsksockor stickade av mig denna påsk av mitt nyköpta påskgarn. Men detta håller jag på med istället. Fingervantarna är precis klara. De är gjorda till min svägerska i England.


Stickar ett par vantar som heter Majblomma.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar