lördag 18 april 2020

Sovrum i harmoni


Trots att det inte var länge sedan jag städade vårt sovrum tog jag mig en svängom med dammvippan, västerbottenssåpa, trasa av lin, emaljerad hink och vårt gamla skrälle till dammsugare. Luften kändes så tung och svårandad, dessutom trivdes jag inte med den nuvarande inredningen.
Så jag drog fram möbler och städade varje litet hörn av detta rum, sicka mängder av damm. Nästan obehagligt att tänka att man ligger och sover i allt detta damm.
Efter att jag städat klart filurade länge vad det var som inte kändes bra med inredningen i rummet. Vad jag önskar av ett rum där vi kan få vila och återhämtning. Mer växter var en sak, en annan att byta plats på lite möbler och ändra läget på sängen. Och att ta bort sådant som bara gör mig stressad och inte har i sovrummet att göra.
Sagt och gjort. Satte dit trasor av olika slag under sängbenen och möblerna och drog dem dit jag ville ha dem. Blomster samlade jag in från andra ställen i huset där ändå alla sådder tagit dess plats i ljuset. Det är det fina med ett hem, ofta behövs inte köpas så mycket nytt, bara flytta runt det man redan har så känns det som nytt.
Känner mig SÅ nöjd med hur sovrummet nu blev. Det finns mer plats på sidan av sängen och ingenting känns instängt och malplacerat.
Nu är det bara vår "nya" säng som jag behöver ta mig i kragen på att måla om. Men det får bli en annan historia. 










Detta spegelskåp är jag så osäker på vad jag ska göra med. Låta den vara som den är (den är avlutad av dess förra ägare och inte behandlad på något vis) eller måla den med samma färg som sängen... Kan inte bestämma mig.


Min egna lilla smyckesskatt. Helt utan värde för någon annan än mig (och mina småtjejer som gärna pillrar med sina små fingrar på dem).




Tycker SÅ om utsikten och längtar nu en massa efter att vi ska sätta in nytt golv på den lilla balkongen så jag kan använda den. Men först och främst måste vi undersöka om den verkligen sitter fast hundraprocentigt i väggen.


Små grenar som gått av på vårt lilla körsbärsträd.




Tjejernas lekrum i rummet intill. Och apropå barn.. Inte går det att ha ett nystädat rum utan invasion av ungar inte. Det är ju så mycket roligare att leka i mammas och pappas rum som är städat än i sina egna kaotiskt stökiga.. Mycket konstigt. 



En sak jag önskar är en gammal garderob att hänga alla mina klänningar i. De blir så fulla av damm av att hänga fritt i rummet. Tänk ändå om jag skulle kunna "ramla" över en sådan pjäs?!? Gärna med vackra dubbeldörrar med fina mönstermålade träspeglar. Suck! Det skulle jag verkligen vilja.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar