söndag 5 april 2020

Det våras för påsk


Det där allra första alltså. Inget kan slå den skönheten som dessa små tappra kämpar till vårblommor som dessa är. Så mycket hopp som finns i detta lilla, lilla. 



Aprilmånaden har anlänt och dagarna blir än ljusare för varje dag som går. 


Nu kan de våriga och påskiga pynt jag äger få komma fram och lysa upp min tillvaro. 






Fina och fula, ja i alla fall fulfina, små pynt ställs ut lite här och där.




Är väldigt förtjust i de gamla små påskäggen och blir glad varje gång jag snubblar över någon på en loppis. 


De är inte så där "pluttesnuttiga" som många av de nytillverkade, utan lite småfula och fyllda med små tokigheter.


Kan man annat än att bli lycklig av en sådan sur liten äggmålande goding till kyckling? 


Tycker också att de är så tjusiga inuti. 


På en retromarknad fann jag en liten ask full med små vykort. De flesta av dem var julkort, några också påskkort. Att skicka vykort till varandra i påsktider är väl ändå trist att det fallit glömska. Om ett kort likt detta med en liten påskhälsning skulle dimpa ner i vår brevlåda skulle jag bli helt pillrigt glad. 


Några till av dessa små allra förta. Så fina så det förslår. 




Något som i alla fall damp ner i vår brevlåda är en sista (gissar jag i alla fall) beställning och påfyllning av fröer. Har satt några av dem i dag, men några vår vänta någon vecka till då vissa frön blir för tidigt att så redan nu. Sicken massa tankebry det var kring att sätta frön i rätt tid, rätt plats och på rätt sätt. Oj, oj. Men kul är det i alla fall.
Mer om detta en annan gång. Nu ska jag ta och krypa till kojs.