torsdag 14 maj 2020

Vardagsvackert


Det finns så mycket i vår vackra skapelse till natur som är förunderligt vacker. Se bara på dessa vackra vallmokapslar. Vilka mästerverk. Nästan för fina för att i handen krossa för att få tillgång till dess frön.



Deg som knådats av människohand är också något som jag måste stanna upp och förundras över ett tag. Det är något alldeles speciellt med degar. Att den dessutom ligger i ett sådant vackert spillkum format av en keramikers hand, som dessutom är min vän, gör det inte sämre. 


Just denna deg skulle det göras piroger av. Piroger är något jag verkligen gillar, särskilt med mycket sallad och en god sås till.


Tycker om att använda mig av redskap gjorda av vackra material när jag bakar eller lagar mat.


Rykande het alldeles precis kommit ut ur ugnen. Riktigt smarrig blev den också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar