fredag 22 maj 2020

Ut och in


Dagarna börjar var eviga dag med besök hos "Skogshägna blomsterhandel".


Alla mina odlingar ska nämligen tagas ut varje förmiddag och tagas in varje kväll. Ungarna brukar då leka blomsterhandel och ställa fram alla byttor till fönstret så att jag kan plocka ut dem. Än så länge tycker de att denna lek är riktigt rolig. Vi får väl se hur länge det varar.



När allt är utskickat stängs butiken för dagen och för mig börjar diverse olika odlingsfix.


Vissa ska planeras om, andra bindas upp och så är det detta eviga krig mellan mig och alla lusiga löss som inte släpper sitt grepp om mina små gröna. MORR!



Älskar alla olika pelargonblad.


Värmen har äntligen sakteligen anlänt och mina bleka kroppsdelar börjar få komma fram i solen.



Det är lite trångt i det lilla plastväxthuset.


Tänk, snart, snart, snart är det dags för mina älsklingar att få bo ute hela dygnet runt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar