onsdag 11 november 2020

Frost och Mumin

Som jag älskar frosten. Den gör världen så skimrande vacker. Eller nej där i juni och i augusti då har jag inget alls övers till frosten då den lätt förstör alla odlingar som jag så länge kämpat med att odla fram. Men nu i november, då är det så gudomligt vackert. 


Älskar denna Muminmugg. Tycker att stämningen i den är helt magisk. Det svartvita med de orangea detaljerna. Alla i familjen har en egen Muminmugg, en som passar var och en av dem. En liten överraskningsgåva från mig till dem. 


Dessa vackra blomster som förut bestod vita små blommor har nu istället dekorerats med små vita kristaller. 



Kålen har också blivit frostnypen. Jag tycker kål är så gott i så många olika rätter. Tyvärr är jag den enda i vår familj som är förtjust i det, så det tar ett bra tag att äta upp. Dessutom vem du ju hur mycket jag tycker om att laga mat... 


Gjorde kålchips härom dagen. Så gott och krispigt! 


I skåpet står familjens muggar på plats med husets andra muggar. Jag vill gärna ha många olika muggar att välja mellan då kaffet ska drickas. Muminmuggarna tar jag förstås bara den som är min. Kan du förresten gissa vem som är ägare till var och en av dessa fyra? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar