söndag 20 december 2020

Julfint



Fick nästan magknip av lycka då jag såg denna tomteparad i papp. Hihi så fulfin. En sak jag tycker väldigt mycket om med dessa gamla stil på tomtar är deras färger. Matta toner och gärna klädda i grönt, blått eller gult. Visst har denna tomte dessutom väldigt tjusiga pjucks!  

Trevligt att både hemmet och sitt eget hår får lite jul doft. 



Snart kommer också den mest ljuvliga av julens dofter att spridas i vårt hem. Jag och mina två äldsta var i förrgår och sågade ner årets julgran. I kväll eller i morgon tänkte vi låta ta in den och pynta allt vad som bara går. 


Fick en sådan tjusig bukett av våra grannar. Vacker kombination av vita amaryllis, tallris full av tallkottar och fluffiga videkissar. 


För någon dag sedan var världen ute vackert vit, nu har det åter regnat bort, men vi hoppas på att det vita återkommer. 




Älskade julros, passar perfekt i gamla hus med dragiga kalla fönster. 

Har väl kanske inte riktigt blivit helt tillfreds med att inte ha några gardiner till jul, men det får gå ändå. Hängde upp en liten girlang av torkade apelsinskivor vilket blev väldigt fint tycker jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar