fredag 11 december 2020

Kaos för frun

 

I vårt köksfönster hänger en pappersstjärna som kommer från min mans farmor. Den ger ett väldigt vackert sken. Det doftar av hyacint i hela huset och amaryllis och adventsstjärnor blommar för fullt. Annars är det inte så mycket advents och jul stämning i vårt hus. 

Vissa nätter sover jag så dåligt och tankarna flyger runt och går inte att stoppa. Härom sistens kom jag på den utomordentliga planen att göra om ett rum i hallen som först var en toalett för att sedan bli en skrubb som allt möjligt skrot kastas in i och som sedan faller i glömska. Nu där under nattens timmar kom jag på att "JA" Jag gör om den skrubben till ett kapprum." Det var ju faktiskt en rätt så briljant tanke, men inte så klok kanske att fullfölja nu så här i juletider då det finns hundra andra saker att sysselsätta sig med. Men inte gick det att hejda mig inte, vips så var allt skrot utslängt ur skrubben. Skrubben blev tom och renstädad, men hallen och köket blev snarare ett slags skrotupplag med små gångar att gå på för att ta sig fram. Kanske inte så lyckat precis, men det ska nog ordna sig tillslut. Även om barnen gett upp hoppet om att det i år kommer att bli ett julfint och julstädat hem hos oss här i Skogshägna.  




Man får helt enkelt zooma in på de små detaljerna i vårt hem just nu. De som faktiskt är fina och juliga. Nu faller dessutom snön ute, vilket gör susen för julkänslan.


På en promenad i början på veckan med mina småtjejer föll det ingen snö. Men jag lyckades haffa en liten tomtenisse på bild som lurade runt kring gårdar och uthus. Det var minsann ett nöje att få skåda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar