onsdag 17 februari 2021

Februari

 


Det är vinter, luften är kall och torr och gör huden fnasigt tort och håret statiskt. Ljuset kommer tillbaka och nu kan till och med solen lysa in under middagsförberedelserna. Trots att ljuset mer och mer återvänder känner sig många väldigt trötta. Har hört att det beror på att vårt lager av D-vitaminer som kroppen byggt upp från förra årets soltimmar börjat att ta slut. Det låter rätt vettigt tycker jag. Bäst att försöka sig ut i ljuset och solen så mycket man kan för att börja fylla på det sinande lagret.   


Mumsiga semlor, årets första hemgjorda för mig. Semlor är så vackra tycker jag. Väldigt "fotovänliga". 


Blomster är alltid "fotovänliga". Provade att frysa ner några tulpaner och oj så vackert det blev. Måste prova igen med tulpaner i andra färger. 



Primula, så söta och underbart våriga. Det går bara inte att motstå dessa små söta blomster. 




Tulpanfrossa. 


Alla hjärtansdags buketten från maken på grön pall inköpt på Fyndet. 




Och mumsigt allahjärtansdags fika från minstlillan och maken. 


Sovande katt är något som verkligen hör vintern till och jag vet inte hur många bilder jag har med just det i fokus. Det ser helt enkelt så otroligt mysigt och skönt ut att vara katt. 

Mer tulpanfrossa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar