fredag 19 februari 2021

I ljuset

 

Färgat glas i ljuset i ett fönster. Ja det är något otroligt vackert med det. Jag har så länge jag kan minnas alltid förundrats och fascinerat mig av glas i ljus. Blev riktigt glad då jag hittade dessa "prismor" på en loppis i somras. Har inte riktigt vetat vad jag ska göra med dem dock, förutom att jag på något sätt velat ha dem hängande i ett soligt fönster. Idag fick de komma fram och upp i ljuset. 





Emylinda har under veckan fyllt några ballonger med vatten, lagt ut dem på bron för att låta vattnet frysa till och bilda dessa otroligt vackra runda isljuslyktor. 







Bredvid lyktorna står ännu fler infrysta tulpaner. 





Nu ser jag så mycket fram emot den stundande helgen. En helg helt utan stora vilda planer, bara hemmaplaner och kanske eventuellt en tripp till slalombacken. Vi får se hur det blir med det. Välkommen underbara lediga helg!! Stanna gärna i fyra, fem dagar minst. Snälla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar