tisdag 2 mars 2021

Blommor och blad

 

Blommor, blommor, blommor. Vad vore livet utan blomster och blad? För mig skulle det vara väldigt tomt och ödsligt. Mina vinterdvalande pelargoner har nu fått komma upp från källaren och fram i ljuset. De flesta ser ut att ha överlevt, medan några hamnade direkt i komposthögen.


Mina tulpaner ligger djupt under snön, hoppas inte att de alla lökar ruttnade under den blöta hösten. Håller tummarna för det. Än så länge njuter jag av alla butiksköpta. 








En fin liten skatt med vackra trådrullar står bakom de vinroströda tulpanerna. Jag har fått de flesta av dem av mina svärföräldrar. 


Försöker utöka mina gröna. Tycker just dessa är så otroligt fina och hoppas att de rotar sig ordentligt. Jättefina också så här samlade under en glaskupa. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar