onsdag 31 mars 2021

Det där med begränsningar


På marken intill en solig vägg, sprungen ur den kalla jorden växer dessa gula krokusar. Till nästa vår vill jag skapa min egen färgsprakande solvägg av krokusar. 

Har tänkt mycket det senaste tiden på begränsningar. Just nu håller jag sakta, sakta på att läka och helas i min utmattning. Det är svårt och lite frustrerande att det går så sakta och tar sådan tid, men tid är just det som det kommer att ta. 
Nu börjar jag känna mig lite piggare och behöver just nu inte sova eller ligga i sängen så enorma mängder. Att då lyckas begränsa mina pigga stunder så de kan hålla lite längre. Inte svepas iväg i lyckan av pigghet och förbruka allt i glädjeruset. Det är så svårt och något jag behöver hjälp med. Sätta begränsningar kring de saker jag tycker är roliga. Fortfarande få göra det jag tycker är roligt, men i lagom mängd. Usch så svårt då jag helt kan försvinna in i min kreativa bubbla och glömma både tid, rum och tappar alla hungerkänslor. 

Jag vill inte behöva plocka bort det få intressen och hobbys som jag älskar, istället försöka begränsa dem. Bloggen vill jag har kvar, men måste tyvärr medge för mig själv att "den" tar mycket energi och skapar ofrivillig stress inombords. Jag längtar efter att få kunna skriva längre texter, men just detta skrivande tar massa energi och istället för att stampa i mellanläget i att vilja skriva utan att orka och istället störa mig på min oförmåga tänker jag fortsätta med bloggen med endast bilder. Bilder och kanske något kort ord. Bilder på det jag älskar och ser omkring mig. Inte stöket, utan zooma in på vackra detaljer. 

En begränsning för mig. Att fortfarande få ha kvar det jag tycker är roligt, men i en "lagom" mängd.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar