lördag 18 september 2021

Septembermånad med firande och marknad

 

Veckans vecka började i ottans timma med sång och gratulationer för husets nyblivna tolvåring. Robin bärandes på frukostbrickan var tyvärr det enda kort jag lyckas knäppa. Det var i och för sig inte riktigt sant, men jag tror inte tolvåringen i fråga inte skulle bli så vidare lycklig om hans ömma moder la ut de yrvakna, halvnakna bilderna på honom här. 


För mig förflöt sedan veckan mest av trädgårdsarbete och stickning. Älskar att se hur mönstret på tröjan till min man sakta växer fram och hur höstens färger mer och mer tar över gården. 







Min mor och far kom en dag förbi med en helg korg av vackra äpplen de själva plockat hos en vän. 





Veckoslutet bestod av något av det bästa jag vet, att få gå på marknader. I detta inlägg kommer nu lite bilder från Lövångers skördemarknad. Med ljuvligt vackra hantverk, garner, perenner, lokalproducerade livsmedel, honung, svampar, bär, bröd, korv.. Ja allt möjligt. Blir alldeles till mig av lycka då jag tänker på alla kreativa människor som finns i min omgivning. 
Sedan följer några bilder på finheter som kantade min väg längst Lövångers gator då jag vandrade till platsen där vi parkerat bilen. 

















Så mycket fint! Visar bilderna från en annat marknad, med samma tema, någon annan dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar