fredag 24 september 2021

Skördemarknad i Bruket

 

Nu äntligen har jag lyckats att pricka av Robertsfors skördemarknad. En liten, men naggande god. Efter att ha förundrats och småpratat lite med några bekantas vackra hund tog jag mig en runda bland allt vackert hantverk och lokalproducerade godheter. 






I ett stånd bjöds det på lokalt odlade vindruvor. En väninna till knallaren hade vindruvor i överflöd hemma hos sig och det var bara att smaka. Tänk ändå att ha vindruvor i överflöd.. 




Mitt på ett bord med tokiga, fina tovade figurer hittade jag mig själv i form av en ren (?). Sicken angenäm upplevelse. 




Stod länge och kände på detta magiskt vackra handspunna och egenfärgade garn. Så vackert! 



Garnet fick dock hänga kvar, med mig hem följde istället en tovad sittdyna, en pläd i färger jag tycks likna ett norrländsk landskap och ett par röda hemstickade sockor. 




Jag som älskar detaljer blev helt stormförtjust i denna fina prislapp i trä form av ett löv. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar