söndag 21 juli 2013

Det blev en massa paj





I kväll skulle vi baka paj till kvällsfika. Jag stod och pratade med min svärmor i telefon medan jag snodde i hop smuldegen. När jag var färdig visade jag stolt upp bunken för min man. "Titta jag kunde göra två saker samtidigt utan att misslyckas med det ena!" (Vilket jag för övrigt sällan klarar av.)
Det konstiga med smuldegen var bara att den inte alls var särskilt smulig, snarare tvärt om. Då slog det mig att jag hade dubbelt så mycket smör än vad det skulle vara...
Oj så mycket paj det skulle bli. Vi fick lov att bjuda in lite folk.

Tänk så trevligt, ikväll satt det flera personer vid vårt bord och samtalade och åt kvällsfika med oss. Dessutom hade de med sig vackra sommar blommor från deras rabatter. Tänk vad mycket rikare jag blev av att baka lite för mycket paj. :D

...Jag blev till och med rikare på disk...


1 kommentar:

  1. Paj är ju alltid trevligt och disk också. Tycker i alla fall jag! :)
    Tack för en god och trevlig kväll!
    / E f

    SvaraRadera