onsdag 10 juli 2013

Utflykt och hjortronmark


En bror i en skog.

Egentligen behövs det inte så mycket för att göra något roligt med barnen och inte heller behöver det kosta så mycket.
Idag drog vi i väg till en lekpark vi inte förr besökt, träffade lite vänner och hade picknick tillsammans. Det blev ett riktigt litet äventyr för barnen som var helnöjda. Det var absolut ingen spaceig lekpark, men det hade inge betydelse. När det senare bjöds på festis var lyckan total.

Nu är hjortronsäsongen igång. Tidigare än vad den brukar vara så jag känner mig riktigt stolt som inte missat den.
Jag tycker väldigt mycket om att plocka hjortron. Ännu roligare är det om jag får med mig någon. Min bror är nu hemma i norr ett tag och jag blev väldigt glad då han gärna ville följa med.

En vacker plats att sitta och filosofera på är vid den lilla "pölen" mitt ute i skogen vid hjortron myren. Tycker så om den platsen, särskilt på kvällen då kvällssolen lyser vackert. Det är en plats som är alldeles fri från motorljud och mänskligt brus. Man får bli ett med naturen för en stund.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar