lördag 20 juli 2013

När inte filmdagar går att bruka..



Jag beskrev denna dag för min man som en sådan där dag som jag egentligen bara skulle vilja dra ner alla rullgardiner i vardagsrummet och sitta där inne och se på film hela långa dagen. Förut hade jag sådana dagar lite nu och då, men när man har barn att ta hand om går det inte så bra.
Nu tvingas man att hitta på lite ditt och datt för att få dagen att gå lite fortare. Jag kan säga så här, nu för tiden blir dessa dagar mycket mer effektiva än vad de skulle ha blivit förut då tv;n var det som stod högst på listan.
Men jag saknar ändå dessa film dagar lite.

Vattna tomaterna och plocka lite blåbär är två små äventyr man kan syssla med. För oss tog det hela förmiddagen, vilket var rätt så mysigt.


1 kommentar:

  1. Film - trevligt för stunden,
    tomatvattning och blåbärsplock - trevligare i längden. :)
    Kram!
    E f

    SvaraRadera