lördag 1 februari 2014

Lekrum


 Jag och min käre make fick förut ofta för oss att möblera om i vårt hem. Det var väl inget fel i det, om man inte nämner vilken tid på dygnet det hände. Av någon mystisk anledning kom denna impuls alltid över oss om natten. Har man hus är det väl inte till något problem, men jag undrar var våra grannar tyckte om det när vi bodde i lägenhet...

I natt möblerade jag om och städade barnens lekrum. På senaste tiden har de båda (särskilt storebror) haft en förmåga att hälla alla leksaker i en enda stor hög på golvet. Vilket INTE har varit till någon särskild fröjd för den ömma modern. Inte för dem heller för den delen, det har ju alltid blivit så mycket mer att städa på det viset.
Nu när jag flyttat om deras grejer var det som att de på nytt upptäckte alla sina leksaker. De såg inte längre allt som en enda stor massa, utan såg mer en och en.
Jag hoppas verkligen att det håller i sig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar