onsdag 19 februari 2014

Saknad

Saknad
Det finns en saknad, 
som alltid stannar.
Det finns en saknad,
som aldrig ger sig av.
Det finns en saknad,
som alltid blommar.
En sådan saknad lämnade du efter dig.

I morgon har det gått 10 år sedan. Jag kan inte fatta att det gått så många år. Att denna planet fortsatt sin stilla gång utan dig. Jag vill minnas dig med glädje, men ännu gör det för ont. Hur gör man för att ta bort det där som gör ont?
Jag tänker på alla du dina närmaste som lever kvar utan dig. Det är svårt att fatta att livet är så skört. Att vi lever här och nu, att livet är en gåva som snabbt kan tas i från oss. Det är lätt att man tar livet för givet, man bara lever på utan att ens vara tacksam över det vi får. Du fick 22 år i detta liv. Många år kortare än för många andra. Jag vet att du har det bra hemma hos Gud, vår pappa honom du älskade och levde för. Det är en skön visshet, en visshet som ger mig frid.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar