måndag 24 februari 2014

Rosa blomster drömmar

..Oj jag tror jag är påväg att tippa med kameran, aningens snett ;P

 Hejsan! Idag kan man känna att vårvintern är här, aningens tidig, men det är jag inte ett dugg ledsen över. Vårvintern är en härlig tid, den där häftiga känslan av att man kan sitta i t-skirt och sola medan det fortfarande är snö över allt. Åka skoter, pimpla, laga mat på öppen eld..
Jag vet dock inte hur det blir med vårvintern detta år, för just nu känns det faktiskt mer som början till vår. Slask och drippen dropp. Aja, jag klagar inte. Bara att få lämna detta kalla mörker bakom mig känns så underbart. Jag och barnen var ute idag i solen och jag kände mig så lycklig av att höra småfåglarnas kvitter.

Idag gör jag lite reklam för vår fina blomsterbutik här i samhället. Jag hade nämligen bestämt mig för att besöka den efter att jag arbetat mig igenom helgen och köpa lite blommor, rosa blommor. Det blev engelska pelargoner, en sådan vacker blomma! Den gör hela vardagsrummet till en vårigare plats.

Den lilla ugglan har jag fått i en julklappstävling, men jag vet att det är inköpt i just denna affär. Så söt.

Jag har även inhandlat en tidning som inte bara är en tidning utan även innehåller en frökatalog. Det är så roligt att drömma och längta efter att få odla och plantera. Har bestämt mig för att så lite eget, började i fjol med att så tomater och krasse, men tänker i år våga mig på att utöka med lite andra fina blommor. Ska bli kul att sätta mig i soffan, blada runt i tidningen och släppa tankarna och drömmarna fria.





2 kommentarer:

  1. Rosa bukett i flaska är också väldigt snygg. Är det på låssas eller??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajjemensan det är fejk hela buketten, men de ser faktiskt nästan lite äkta ut. Plastblommor har aldrig varit någon favorit hos mig, men nu mera tillverkas det faktiskt riktigt fina ena :D

      Radera