måndag 24 juli 2017

Fira mor och far


Denna helg ville vi få fira mina föräldrar som varit gifta i 35 år. Det gjorde vi med att ta en tur till vår sommarfavoritplats Skäran och sedan bjuda brudparet på god middag. Minstlillan fick hjälpa till med att göra efterrätten, ananaspaj.


Jag fick dock hacka det mesta själv, allt hon hackade hamnade i hennes lilla mun.



Älskar denna plats så det lixom värker inom en.




Solen värmde, men luften var inte särskilt varm. Barnen sprang omkring i endast badkläder, medans vi vuxna satt inlindade i varma kläder. Jag trotsade den kalla luften och gick omkring med bar axlad klänning, är det sommar så är det.




En väl använd brygga med gamla nötta och alldeles nybytta plankor. Här har jag legat många gånger på magen med en håv i handen och fångat spigg. 






Just då jag tog detta kort ramlade storasyster, därav minstlillans ansiktsuttryck. Inget är så sorgligt som när storasyskonen är ledsna. 


När solen gick in i ett påtok för stort moln, packade vi ihop vårt pick och pack och begav hos hem till mor och far där vi skulle äta middag.


Jag hade förberett potatissalladen på förmiddagen, så det var bara att röra ihop det sista medan Robin grillade köttet.


Måste erkänna att det blev galet gott.


Och ananaspaj till efterrätt. Mums! Hoppas att de kände sig ordentligt firade :-).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar