fredag 21 juli 2017

Sommarens sista


Jag och minstlillan gick idag ut och plockade in våra sista rabarber. Eller inte sista kanske, men det är i alla fall sista gången det går att plocka in så mycket i ett huj så det räcker till en stor rabarberkräm. 


Det blev lite krångligt för minstlillan att bära alla rabarber.


Titt ut!


På en skuggig plats växte det fortfarande hundkex här i Skogshägna. Aj vad det gör ont i hjärtat att det är ett helt år kvar tills de kommer att växa för fullt igen. Plockade mig en bukett att ha kvar och njuta av några dagar till i alla fall. De står sig väldigt bra i en vas med vatten utomhus.


Det är en sådan vacker blomma!


Här står jag och minstlillan med varsin blombukett. 



Men nog finns det gott om blomster allt. Nu blommar rallarrosen, mjölke, mjölkört eller vad du nu vill kalla den för fullt. 




Och prästkragar och blåklockor lixom kryllar det av över allt i dikeskanten. Det är så vackert och jag vill stanna stup i ett för att plocka mig små blomsterbuketter. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar