onsdag 19 juli 2017

Mer vardagsvackert


Hela vår lilla familj är hemma och jag tycker så mycket om att inte ha så mycket tider att passa och saker att anpassa sig efter. Vi kan ha det väldigt trevligt hemma och väldans bråkigt och stökigt. Jag kan bli helt galet less på barnens skrik och stök. Skulle vilka stänga av alla ljud de har för sig och få det helt tyst och stilla i huset. De har verkligen en förmåga att göra mig gaalen.



Men de är ju fina mina barn, ja de är de och jag är så förtjust i dem alla tre. 






Tar in så mycket blommor jag bara vill och kan. De skapar små trivsamma fläckar att lägga blicken på.

Tycker mycket om det som är fint. Gillar att plocka med det jag äger och har som jag tycker är fint. För bara några år sedan tyckte jag hemskt mycket om att pyssla. Det har lagt sig lite nu då tiden inte riktigt finns till att hänge sig åt det och få skapa eller göra som jag själv vill utan att någon annan ska lägga sig i. Men jag kände tvärt hur kul det är då jag slängde i hop ett fint litet paket till min kusin.



Enkelt och fint. Eller då jag kikade på mina udda tallrikar och assietter. Det blir så fint då man lägger dem på varandra och bildar vackra mönster.






Har inte betalat många kronor för detta porslin, men för mig är det inte värdet som har någon betydelse. Jag tycker att de är så fina och ger mig så mycket tillfredsställelse. Jag har svårt för att bara ha ett porslin. Jag tycker det blir mycket vackrare med så många olika färger och mönster tillsammans. De lixom lyfter varandra. Blommigt som krusidulligt, randigt, rutigt, prickigt, guld, blått, grönt eller rosa. Det speglar sig även i mina tunikor och klänningar.


Färg och mönster har alltid fascinerat mig. Tycker om att omge mig med det som jag tycker om. Men här tar mest blått och rött över, märkte jag då jag hängde dem i färgordning. Jag som trodde jag var mer åt det gröna hållet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar