tisdag 18 juli 2017

Hemma skönt


Det är skönt att få vila från sitt hem en liten tid för att sedan komma hem igen. Känner samma sak för mitt jobb. Har nu arbetat mina två första dagar, det kändes skönt med semester, men nu roligt att få komma tillbaka igen. Tycker mycket om mina fina arbetskamrater och mitt jobb, men jag orkar inte mer än 60 % just nu, men det känns bra det med. Nu kan jag både få vara hemma med min familj och jobba lagom mycket. Känner mig så tacksam över det.


Möttes av tre stora fina blombuketter av mina barn då jag kom hem från jobbet idag. Jag blev så glad!



Det blev körsbär och glass till dagens mellis. Toppen mellis om du frågar mig.


En ljuvlig sak vi möttes av då vi klev in i vårt hem efter semestertrippen. Min syster bodde i vårt hus och tog han om vår katt under tiden vi var borta och hon hade dessutom storstädat huset! Det var en fröjd att möta.


Som ni vet är jag väldigt förtjust i gamla saker och att få åka till en loppis eller antikbod är bland det roligaste som finns. Svärmor visade mig till en jättefin i trakten där de bor. Där hittade min svärfar denna fina kaffekvarn. Jag blev så kär i den och behövde inte tänka länge före det blev det köp. Nu sitter den i vårt kök. Så fin!




Nu kan vi mala våra kaffebönor.




Jag vet inte vad det beror på, men jag är så väldigt oberörd av vädret denna sommar. Det är först när jag hört andra talat om det kalla och dåliga vädret som jag tänkt på det. Och ja inte har det varit många jättevarma dagar, men jag har inte lidit något alls av det. Jag är bara så glad i sommaren. I allt som sommaren innebär. (Ja inte i de som sticks, bränns och bits kanske..)


Sängen har jag saknat under semestertrippen. Det finns ingen säng som är så skön som sin egen och nu ska jag ta och bege mig dit. Hoppas du har det bra där du är i sommaren! Tack för mig för denna gång!




God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar