torsdag 30 augusti 2018

En onsdag


Har haft en skön onsdag. Efter att ha dragit upp ungarna ur sina varma sköna sängar och utfodrat dem med frukost, packat skolväskor, fått dem påklädda och tandborstade och blivit i väg skickade till taxin, satte jag mig och fäste trådar på min kofta och började sy ihop hålen under ärmarna.


Hela tiden hade jag detta mysiga sällskap vid min sida.



Att man kan vara en sådan gullig liten pälsboll.



Sedan lunch. Resten av huset ser ut som sopstation. Stök överallt och saker som behöver fixas överallt. Men jag blundar så gott jag kan åt det. Det är ju bra att man kan välja vart man vill lägga sin blick.



Kaffekonst, det är grejer det. Att få sitta och pilla och lägga upp fint är bland det bästa jag vet. Helt slöseri med tid, jag vet, men vad gör väl det?



Har jag sagt att jag älskar grönt?

Dagen flöt på. Det kom hem lite ungar allt eftersom som dagen gick. När eftermiddagen kom och maken kom hem flydde jag ut i skogen där min faster Anna väntade. Skogen alltså, vilken plats för återhämtning. Man går omkring där och rafsar lite i blåbärsriset och låter tankarna vandra fritt.


Mycket lingon i år. Tänker ta med mig familjen ut i helgen och plocka lingon tillsammans.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar