onsdag 17 oktober 2018

Ditt & datt



Ni måste ju tro att jag är helt tokig i alla Pia Kammeborinas mönster. Och ja det är nog så också. Detta är hennes senaste och jag blev helt kär i det. "Ditt & datt" heter mönstret och är en halvvante. För många herrans år fick jag vara med och färga eget garn. Det börjar som sagt  bli så länge sedan, men jag tror att jag minns att det var väldigt roligt. Vi fick först plocka olika sorters svamp och sedan hjälp att dela upp svampen och färga garnet med dem.
Men sedan har detta garn legat hemma hos mig och jag har inte vetat vad jag ska sticka av det, tills nu då jag såg detta mönster och kände ja det vill jag sticka. Hade inte så mycket av det mörkgrå, så jag la till ett ljusgrått som jag hade över från något annat stickprojekt. Dessutom la jag till detta röda ullgarn jag köpt på en loppis en gång.





Jag blev riktigt nöjd med dem. Har tänkt ge dem till min man som farsdagsgåva, fast det vet han redan om så det blir inte riktigt någon överraskning direkt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar