tisdag 9 oktober 2018

Höstdag


Om morgnarna är det frostigt och kallt. När det ligger frost över hela naturen är den nästan som vackrast. Den är lixom förgylld och glittrar magiskt i solen.


Jag, minstlillan och katterna kurar inomhus och äter frukost länge, stickar och ser på tv. Eller katterna gör ingendera, de ligger mest och sover.



Jag har börjat sticka på min riddari som jag tillslut lyckades bestämma mig för vilka av de gröna nyanserna jag ville använda. Känner på mig att den kommer att bli urtjusig. Léttlopi är ett helt underbart garn att sticka i och jag vill bara inte sluta. Efter denna tröja har jag fler projekt i léttlopigarn så det känns roligt att veta att det ligger mer framför.





Eftersom dagen går ju blötare blir det ute. Allt de frostiga smälter bort och förvandlas till blött, blött, blött.


Älskar dessa fulfina blommor. Till nästa sommar hoppas jag på att kunna köpa in samma sort fast då i rosa.


Ljung är ju bara hur fint som helst. Tål många frostiga nätter och blommar länge, länge.

Hösten alltså, jag är kär i denna årstid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar