lördag 6 oktober 2018

Lördag och vidare


Lördag, jag älskar denna dag. Det är jobbigt att älska en dag så mycket att det nästan är jobbigt då den så snabbt tar slut. Det jag tycker allra mest om i livet det är att få göra saker tillsammans med min Robin. Att vara lediga tillsammans, umgås, se på film, städa ett rum, renovera, arbeta eller bara sitta i varsin fåtölj i samma rum och pyssla på med sitt eget. Om veckodagarna när vi är på varsin arbetsplats kan jag längta så det gör ont efter att det ska bli lördag och vi får vara med varandra igen.




Nu ska jag vara föräldraledig i två månader. Hoppas på att lyckas hinna ikapp mig själv. Det finns en risk att jag bara hamnar i soffan och inte får något gjort, men jag hoppas på att det inte ska bli så. Vila är förvisso bra, men vila kan också ge motsatt effekt och skapa mer trötthet och ångest över att inte ha gjort någonting.
Att hitta balansen mellan vila, kreativitet och arbete hoppas jag på att lyckas med dessa veckor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar