torsdag 4 oktober 2018

Färgångest


Jag har beställt hem nytt underbart léttlopi garn till en islandströja. Denna gång har jag tänkt sticka den till en tröja, inte en kofta som jag gjorde sist. Det är väldigt roligt att sticka i detta garn, känns som att jag aldrig kommer att bli less.
Men nu kommer jag till det svåra, färgvalet. Gah, jag blir galet. Baksidan i att älska alla färger. Nu har jag i alla fall bestämt mig för vilken basfärg tröjan ska ha, den kommer att bli den röda som finns där nere till vänster i bilden.


Det är väldigt svårt att se på den väldig lilla bilden på hemsidan som säljer garnet vilken färg den egentligen har. Ville ha en mörk, mörkgrön, men när jag nu håller garnnystanet i handen så ser den mer helgrå ut, också fint, men inte som jag hade tänkt mig. Den beigea var lite för grå/gul/kräkfärgad. Kunde inte bestämma mig för vilken av de två gröna jag skulle ta av de två där i mitten så jag beställde en av varje för att se vilken som passade bäst med de andra. Men nu när de inte riktigt blev som jag tänkt vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Vilka garn jag ska ta och i vilken ordning.


Stickade en provlapp, men blev bara mer osäker. Jag är i alla fall grymt säker på den röda, så snygg!



Får nog ta hjälp av någon ska kan se på saken med andra ögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar