tisdag 23 oktober 2018

Frostigt vackert


Jag vet faktiskt inte hur många miljoner bilder jag har på frost i sol. Det är bara så gudomligt vackert och jag vill lixom försöka samla allt det vackert gnistrande i mitt minne i bilderna. Tyvärr känner jag aldrig att jag lyckas fullt ut. Mina fotoskills är inte riktigt så pass bra så att det går. Men det är vackert ändå och jag njuter.







Lillkisse skuttar med i mina fotspår, han går knappt att få med på något foto då han aldrig står stilla.


Blad är bland det jag förundras över mest i naturen. Från att de är så små, så små ljusgröna miniblad, går över till mörkgröna till de mest färgsprakande praktfulla och sedan kläs in i vackert gnistrande frost.




Nej det går inte att se sig mätt på.


Jag plockar in en bukett av blommor som fortfarande står sig trots frostnätter och några vackert utblommade.


Vandrar in, sätter buketten i en gammal tekanna, kryper ihop i soffan under en ullfilt och nu efter en liten tid vid denna databurk tänker jag drunkna ner i en bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar