tisdag 21 februari 2012

2 kanske?

Idag är jag och lillgumman hemma och skruttar. Jag har blivit förkyld...igen (jag vet, jag är den svaga länken i denna familj). Så är det i alla fall, inget mer att göra åt saken än att försöka stanna hemma och ta det lugnt. Lillgumman fick sina 1:a vaccinations sprutor i går. Var beredd på gråt och skrik hela em/kvällen/natten som det blev med storebror, men hon reagerade helt annorlunda. Inte till det positiva. Hon har haft väldigt ont i benen, men också kaskad kräkts och är så slö och sover hela tiden. Har pratat med bvc, så nu är det bara att avvakta och se. Det är nog inget allvarligt, men man blir bara så orolig i moders hjärtat.

Jag vet inte hur jag ska tackla detta senarium jag nu kommer att ta upp. Det är nämligen så att min käre fina man har börjat med ett beteende som inte ser ut att gå att bryta.
Han köper 2 av allt.
Kom just nu i denna stund inte på så många exempel. Förutom när han fick uppdraget för någon vecka sedan att köpa en lekhjälm till Elias att ha på dagis och kom då hem med två stycken. "De var mycket billigare på biltema, så jag köpte två till samma pris som en", sa han stolt. Då kan man ju fråga sig vad det ger, nu har han ju ändå lagt ut lika mycket pengar som han skulle ha gjort på en och har nu istället en till hjälm liggandes till ingen större nytta i förrådet.. Eller som i går på affären då jag bad honom att hämta florsocker och han kom med 2 förpackningar. Men hallå!! Det tar ju en evighet att använda upp ett paket, varför ska jag då ha två i skafferiet? Denna gång fick han faktiskt ta och ställa tillbaka en av dem.
Det finns ett flertal sådana exempel, men kommer just nu som sagt inte på några fler.
Hur ska jag nu göra för att tackla detta? Är det någon konstig form av en 30 års kris, något som kommer att gå över, eller är det ett bestående men?

Nej nu måste jag ta och gå och koka mig lite varm svartvinbärssaft och titta till lillan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar