måndag 27 februari 2012

Vintertiden.

Jihoo! Nu lämnar vi snart februari bakom oss. Var just ute för att hämta posten och fick känna solens härliga varma strålar mot ansiktet. Längtar tills dess man kan gräva sig en snösoffa och sitta på ett fårskinn i solen och läsa en god bok i flera timmar. Vet i och för sig inte hur långa stunder det blir att sitta nu när jag har två fina ungar som tar uppmärksamheten, men man kan ju alltid drömma och önska.

Om vintern vore si så där två månader kortare skulle jag ääälska den. Snön skulle få komma till första advent. Januari skulle få vara kall och bländande vacker, februari lite mildare, men fortfarande riktigt vintrig med mycket snö. Sedan i mars skulle vårvintern anlända. Då man kan sitta ute på sjön och pimpla i solen, eller åka slalom hela dagarna. I april skulle det säga pang och snön skulle smälta bort och alla små vårblommor skulle få börja blomma. Maj skulle vara varm och härligt vårig och sommaren skulle sedan vakna vid liv på riktigt i juni.

Så skulle det vara! Nu är det istället vinter, vinter, vinter, vinter och åter igen vinter. Den ser ju aldrig ut att ta slut. Det här är faktiskt den enda tiden på året då jag faktiskt önskade att jag bodde i södra Sverige, annars trivs jag så bra här i norr.

Men man kan ju inte få allt här i världen. Är nu glad över att jag blivit frisk igen (väntar bara på att lillan ska bli av med sin jobbiga hosta), solen skiner och livslusten återkommer, jag, stora och lilla E drar till Kriberg under sportlovet och att vi sedan får åka ner till Gävle för att hälsa på Robins lillebror och hans familj. Mycket att se fram emot.



....till alla tjyvar som läser detta inlägg. Gör er inga bekymmer att tjyva er in i vårt hus. Först och främst har vi inga värdesaker att ta och för det andra kommer huset att ständigt att övervakas. Så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar