onsdag 8 februari 2012

Magnolia

Här händer det lite ditt och datt i renoveringsandan i detta hem. Inte några till synes stora överväldigande projekt, men dock så glädjande för mig. Det är inte tokigt att ha svärföräldrarna på besök, för då händer det grejer. Vi har, hör och häpna fått upp listerna i köket, wiii! Inte golvlisterna, för de är inte målade och slipade ännu, men taklisterna. Något så vansinnigt vad mycket snyggare det blir med lister. Det ger ett mycket finare helhetsintryck.

Jag har börjat med ett av mina målarprojekt. En väggmålning. Lite läskigt, men ack så roligt. Det ska se ut som en magnolia gren. Jag vet, magnolia blomman är ju egentligen rosa (eller möjligen vit?), men det finns ju ingen lag som säger att man inte får ändra lite.




Det är någon gren som saknas, sedan ska allt fyllas i en gång till, men grunden är i alla fall klar.



Måste tillägga att detta inlägg tog mig en evighet att skriva för min käre make (som är hemma och är sjuk (vilket hör till ovanligheterna,OJ en parentes i parentesen, nu ligger jag i högvarv)) och hela tiden stör mig (jag som vanligtvis brukar vara ensam hemma med Emylinda denna tid och inte är så van vid störande inslag) med dåliga Chuck Norris skämt. Måste nästan ta till ett exempel så ni förstår dess uselhet. "När Chuck Norris speglar sig så spricker glaset. För inte ens Chuck Norris spelgel bild är så dum att han ställer sig mellan honom och Chuck Norris." Eller "When Chuck Norris does puch-ups he dosen´t push himself up. He push down the world. Eller "Chuck Norris dosen´t get wet! The water gets Chuck Norris" Osv. Inte direkt min humor, men Robin skrattade i alla fall mycket och hjärtligt...

3 kommentarer:

  1. Snyggt!! Vilken talang =) /Linnéa

    SvaraRadera
  2. Jag är rätt så duktig på att måla av saker, men tyvärr kan jag inte ta cred för denna målning. Den är nämligrn helt och hållet avmålad. Använde till och med projektorn...

    SvaraRadera
  3. Spela roll vilka hjälpmedel du använt;-) Det blir ju jättesnyggt!!!!
    Tur Robin hade kul själv, men visst verkade han sjuk;-)
    / Åsa K

    SvaraRadera