fredag 27 mars 2020

Trädgårdsdrömmar mot verklighet


Nu grubblar, odlas och planeras det i lilla fru Markséns hjärna. Så många tankar som jag vill förverkliga. Det kan tänker göra redan nu är ett hörn där insekter trivs. För utan insekter kan det inte bli något av något, så är det med det. Tänker göra något liknande som mina grannar gjort på sin gård. Hoppas att det finns några som möjligtvis kan tänka sig att hyra in sig på mitt hotell.


Har suttit med några gamla tidningar och klippt ut en hel massa inspiration och tips från trädgårdar där de skapat liknade som jag själv vill skapa.


Har satt in flera av urklippen i min bok med trädgårdstankar.


På den sitter ett urklipp jag fått av min vän Ewa. "Sommaren skulle skrapa knäna om det inte fanns pelargoner!" Typ det bästa som herr Kirchsteiger har sagt.




Något som ingår i mina trädgårdsdrömmar är egna hönor. De du kan se här bor på granngården och de är så vackra och speciella var och en på sitt egna lilla vis.






Kanske till och med har fått med mig min familj i denna hönsplan. Tänk ändå sicken tur jag har.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar