måndag 1 juni 2020

Morsdagmorsdagen


Kan du tänka dig, nu blir denna gammelgädda ett helt år äldre. 37 är inte en tokig ålder om du frågar mig, trivs väldigt bra i denna medelåldertid.


Då min födelsedag i år hamnade på en "vanlig tisdag" blev jag istället dubbelt firad på söndag då det var mors dag. Vi döpte helt sonika om dagen till "Morsdagmorsdagen". Detta underbara trädgårdsförkläde fick jag i present av min man.



Frukost och paket på säng, det är något jag gillar. Hihi, är fånigt förtjust i just det där med presenter. Får man vara det fast man är 37?




Presenter och blombuketter är bland det bästa jag vet.



Vi han med en hel del annat också under denna helg. Jag städade bland annat i köket så att det skulle vara en aning mer trivsamt att vistas där.





Plockade in en bukett nyutslagna häggkvistar och hela huset dånar nu av häggdoft.




Vi var hos mina föräldrar och käkade middag utomhus i det vackra vädret.




Till denna vackra gård for till ett par timmar för att gräva lite syrenskott. Jag älskar verkligen denna gård och detta vackra gula hus. Människorna som bor där i än mer.









På våra cyklar satte vi oss för att dra i väg till denna bro för att kasta "Puhpinne". En ytters underkastad lek.



Spännande att se vilken pinne som skulle vinna.



Oj vad vi har njutit av sommarvärme och vacker ljusgrön natur.







Och vilket otroligt ljus som numera lyser upp vår gård. Grannen fortsätter sin gallring och det blir helt otroligt fint och vi får se solens strålar på platser som vi aldrig förr sett dem på.


Syrénskotten kunde vi också gräva ner. Nu är det bara en liten bit att gräva kvar så att vi kan fullfölja häcken.


Nog ser den allt liten och tanig ut, men vänta du bara på ett par år så ska den vara stor och tät. Är man rik kan man ju köpta stora färdiga buskar och få det klart med en gång, är man fattig får man istället hålla sig med det goda tålamodet.


Det kommer att bli såå fint. Det känner jag på mig.







Vilken härlig helg! Välkommen sköna sommar och vackra juni!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar