tisdag 16 juni 2020

Blomsterfint


Blommor, blommor, blommor. Jag är helt galen i blommor. Nu har jag tillslut lyckats att få alla mina egenodlade och lite köpta blommor i sina olika byttor. Endast två kvar.
Mina egna jag satt från frö är lite svårare att veta riktigt hur jag ska behandla. Många av dem är som så små och jag vet inte riktigt hur mycket plats de kommer att behöva. Har jag satt några för tätt får jag väl dela upp lite senare i sommar.



Älskar färgen laxrosa på blommor också roströd, vinröd och rosa. Fast egentligen älskar jag alla färger på blommor.








I rabatten börjar de små smått frodas.


Satte ormbunkar för några år sedan och denna sommar har de verkligen fläskat på sig. SÅ vackra!


Här är jag inte riktigt klar. I den blå tunnan ska jag sätta flera olika dahlior och i en annan som jag inte riktigt har klurat ut vilken ska jag sätta mina stockrosor.



Några små zinnior har börjat att blomma.


Från en lite gömd del av vår gård svämmar det över av liljekonvaljer.



Grannens blommande rabarber.


Barnen tar sig ett kvällsdopp i poolen medans jag vattnar blommor och odlingar.







Många vattenkannor blir det, sicken tur att vi kan pumpa vatten ur egen brunn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar