måndag 22 juni 2020

Smultronstället


För några dagar sedan åkte jag och mina tjejer till en handelsträdgård utanför Umeå. Smultronstället heter den och jag har länge tänkt mig dit, men inte förrän nu blev det verklighet. Sicken underbar plats. Mycket värt sitt besök.


Jag strök runt och filurade och drömde om min egen trädgård och dess möjligheter. Ojoj så mycket fint.


Glass, lunch och fika köpte vi, ja inte samtidigt förstås som vi åt under ett av parasollen.




Långt bort kunde vi höra åskan mullra, den närmade sig mer och mer tillslut började regnet vräka ner och vi skyndade in i ett helt underbart fint uterum.


Där satt vi länge och spelade kort medan regnet vräkte ner utanför.




När regnet lugnat ner sig vandrade vi ut igen.









Några träd och blommor fick följa med mig hem. Inte kommer min trädgård att bli så fin som denna, men en liten bit påväg är det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar