söndag 28 juni 2020

Såpaskura bron


Jag måste erkänna, att skura bron i trettiogradig värme (i skuggan) var kanske inte min mest klyftiga idé. Men det gick inte att hjälpa, när "ilet" tog sitt fasta grepp om mig var det bara att hänga med. Länge hade jag längtat efter att bron skulle få bli fin och ett mer välkomnade intryck.

På bilden ovan ser du mina favorit borstar för detta uppsåt.


Använder mig av fast såpa till den första rengöringen och flytande såpa för den kalla efterskurningen. 


Älskar den fasta såpans konsistens och lukt.


När allt bråte på bron var bortstädad, redskapen framtagna var det bara att börja jobba. Tjo hej vilket slit. Vårt vita räcke och den röda husväggen fick sig också en rengöring. Allt svartmögel som lätt tar över den vita färgen försvinner och räcket får återigen sin vita färg.



Jag är SÅ nöjd. Äntligen en fin entré.











Under kvällen knöt jag denna krona av gräs och smörblomma. Skapade en vacker rymd.



Jag är mer och mer förundrad av hur mycket vackert gräs det finns. Så många olika sorter.



Gräset på sista bilden har jag själv satt som frö. Så väldigt söta "rävsvansar".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar