fredag 2 augusti 2013

Blåbärsskogen


Jo jag vet, det är mycket bär i denna blogg för tillfället. Det är bara så att jag tycker så mycket om att plocka bär, men allra mest att äta dem. De finns ju där alldeles gratis ute i naturen så jag kan inte göra annat än att plocka. Så he dig ut och plocka för allt i världen! Om du inte har kroppsliga åkommor förstås.

Jordgubbar och hallon skulle jag faktiskt kunna tänka mig att köpa frysta i affären, men aldrig i världen att jag skulle köpa blåbär, det skulle ta mig emot alldeles för mycket. Skulle det ta slut i frysen hemma får jag helt enkelt skylla mig själv att jag inte plockat tillräckligt.
Då var det det där med rensningen, usch så tråkigt. Då har jag en sådan tur att maken, som inte all tycker det är något sånär roligt att plocka får då ta hand om det. Vill man inte plocka får man rensa så är det med det.

Till sist till något som absolut inte har med bärplockning att göra. Visst är det väl nästan för gulligt med tofsar i håret;


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar