tisdag 20 augusti 2013

Saft och syskonkärlek



Mmmmm mumma vad det luktar gott i hela huset då man kokar saft. I veckan har det blivit svartvinbärssaft och jag har också tänkt göra svartvinbärsjuice vid något senare tilfälle.
Förut kokade jag saft med hjälp av en saftsil, det går förvisso bra med det blir lätt söligt och bökigt. För några år sedan kom min svärmor med denna Saft-Maja till mig som hon hade ropat in på en auktion, vilken lycka.

För den som undrar har jag nu jobbat min första dag på jobbet. Känner mig som en elev på sin livs första prao. Har verkligen lagt av mig allt vad som kallas undersköterska, men jag hoppas att jag så småningom ska känna mig mer varm i kläderna.
Det har gått över förväntan för lillan på förskolan. Idag var hennes "riktiga" längre dag. Det hade gått bra förutom vid något tillfälle då hon hade blivit ledsen och längtat efter sin mamma och pappa. Som tur var kunde hon söka sig till sin storebror som gav henne kramar och tröst. Jag blev alldeles rörd i hjärtat då jag fick höra det. Vilken syskonkärlek.


1 kommentar:

  1. Jo, nu är han verkligen, verkligen storebror alldeles på allvar! :)
    Lycka till på din första praktik! ;)Snart ska du se att du dammat av alla dina kunskaper och din erfarenhet.
    Styrkekram..
    E f

    SvaraRadera