fredag 16 augusti 2013

Vinbärslycka

 När jag går efter vägar med gräs i mitten blir jag så lycklig. Känner minnen från sommarstugan komma till mig, vilket gör mig lycklig.
 Det är något magiskt med tät gammal granskog, inte vackert, men magiskt underbart. Man förväntar sig nästan att det ska sticka upp ett litet troll bakom en sten.
 Vi har äntligen fått en liten fin skylt till vårt kära Skogshägna. Min kusin har tillverkat den och hon och hennes mor har piffat infarten med en cykel med vackra blommor. Fint, ja!

 Har idag ägnat förmiddagen åt att plocka svarta vinbär. Vilket behagligt bär att plocka. Har dessutom tänkt koka saft på hela högen så jag slipper rensa. Bladen behöver man inte heller ta bort. Det går faktiskt att göra dricka på bara bladen eller blad och bär, vilket blir fantastiskt gott.

3 kommentarer:

  1. Hoppas det gick bra med drickat! Undrar om inte det är en gammal toahink du använt i plockningen. :) Eller har jag fel?
    Så fin vägen ser ut på din bild!
    E f

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Är det? Har lånat den från din far och mor så det kan ju vara det ;P Tur att jag diskat ur hinken förs ;P

      Radera
    2. Måste undersöka det hela lite närmare först, så ta det inte helt för en sanning än! :)

      Radera