torsdag 15 augusti 2013

Trär smultron på strån


Till alla er som tror att sommaren har tagit slut kan jag säga att NEJ det är den inte! Sensommar är det ja, men höst nej. Jag älskar hösten, men vill gärna suga ut liiiite till av sommaren. Har idag gått barfota...

"....Barfota utan strumpor och skor
ska jag vandra med dej
ut till sommarn där vindarna bor
till ros och förgätmigej.
Jag plockar smultron vid vägens kant
och trär sen upp dem på strån
det killar så skönt under foten min
jag känner gruset med tån...."

 Åh så härligt, ännu är det sommar.

Ikväll lyste solen så vackert på världen. Allt såg helt enkelt ut att glöda. När mannen vandrat upp med barnen för att läsa godnattsaga drabbade jag tag i kameran och sprang ut för att fota. Men gaaah, såg ett fulstort moln komma i stormande hastighet mot solen och jag fick fota i stress, han tyvärr knappt ta något kort så var det magiska glödande ljuset borta. Äsch när man ändå är ute blev det lite kort i alla fall.


1 kommentar:

  1. Vilka härliga sommarbilder!
    Och.. jag tycker så om den sången!
    E f

    SvaraRadera