onsdag 5 november 2014

Bland snö och fina jackor


 Älskar dessa två jackor som jag hittade på Myrornas för något år sedan. Kom inte ihåg vad de kostade, men någon stans strax under hundralappen. Ja barnen som bär jackorna älskar jag förstås tusen gånger mer och de är inte till salu på något vis.

I går började det snöa och jag känner mig så lycklig. Det är underbart vackert ute. Jag visste att det skulle bli någon minusgrad och sol idag så jag hade planer på att gå ut på morgonen och fota lite snö. MEN hela familjen sov till klockan nio (helt galet) och jag hade ärenden att uträtta under dagen så det fanns ingen tid till att fota vinternatur (men det lär nog komma fler tillfällen).

Känner mig helt piddellipongig i kroppen. Denna tid på året älskar jag snö. Det är alltid någon speciellt med den första snön som singlar ner. Det blir så vackert ute och allt blir så mycket ljusare. Fem minusgrader och en decimeter snö är något jag absolut föredrar mot slask och gegga.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar