söndag 2 november 2014

Helgens bestyr


Ljuvliga frost. Nästa morgon det ser så här vackert ut ute så bara måste jag ta och he mig ut och fota. En frostig, gnistrande vit värld är vackrare än alla jordens diamanter tillsammans.
Denna helg har jag jobbat och inte kunnat vara ute och njuta av naturen. Tack och lov så kan man stanna till vid ett fönster och kika ut en minut eller så.

Denna tid är precis densamma som alla andra år, jag kämpar emot med varje del av kroppen i ett försök att inte tänka på julen. Älskar jul och läääängtar efter att få släppa loss alla hämningar och pynta av bara den. Som vanligt lär jag börja pyntandet en eller två veckor innan advent, men en tid till ska jag väl kunna hålla ut.


 Har fått äran att vara med på ett barndop idag. Denna ljuvliga lilla pratglada dam hade inget problem i att charma hela skaran som samlats för att fira denna dopgudstjänst.


Mina barn hade stora svårigheter i att sitta still många sekunder. Det är inte lätt då man har "myror i brallan" som man brukar säga.
Blev så glad då jag hittade denna lilla klänning som min dotter har på sig. Hemmasydd och för endast 30 kronor (!). Vilket kap! Det är svårt att stå emot att köpa små klänningar, det finns ju nästan inget plagg som är finare. En klänning kan man också ha under så otroligt lång tid, om man jämför med andra plagg. Man kan ha samma klänning i flera år, bara den är vid i armhålorna. Först som långklänning, köp den gärna i någon storlek för stor. Sedan som lite kortare klänning och till sist som tunika.

Vi avslutade allhelgonahelgen med att besöka kyrkogården. Den är så vacker denna helg då mörkret faller på och lyses upp av alla ljuslyktor. Kameran fick stanna i bilen. Jag fick vandra runt hand i hand med min man med barnen springandes runt på alla grusgångar och jag njöt av bara den. Till slut började Robin frysa för mycket och vi begav oss hem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar