onsdag 5 november 2014

Lillans hörna


 Nu då storebror fått ett eget rum i 5 års present har lillan fått en egen hörna i vårt sovrum. Lillan älskar små pynt och stenar och har nu en perfekt hylla att ställa upp dem på. För ett tag sedan hittade hon ett gammalt skolkort på Robin som hon satte fast vid ramen på ängeltavlan som hänger över gaveln på sängen. Hon tycker nog att han var fin även då :-).
Den änglatavlan har förresten hängt över min säng då jag var liten och jag tror också att de hängde över min min mors säng. (Eller har jag fel, mor?)

På det lilla bordet intill sängen ska hennes 3 års present stå. Vågar faktiskt avslöja vad det är för jag tror med bestämdhet att lillan inte läser min blogg.
Hon ska få mitt gamla dockskåp. Mitt dockskåp som jag fick av min farmor och farfar. Jag har inget minne av att vi fick särskilt dyra presenter och julklappar av mina farföräldrar. Mins än idag hur chockad jag blev att få detta dockskåp av dem. Oerhört glad blev jag också.

Jag har funderat hit och dit på att jag lika gärna skulle kunna ge det till storebror. Hemma hos mina svärföräldrar står svärmors gamla dockskåp framme och jag har aldrig sett storebror leka med det. Däremot kan lillan sitta en lång stund och leka och leka med dockorna och möblerna i skåpet. Så det får bli hon som får mitt.

Svärmors dockskåp är så underbart fint och är gjort av en bokhylla, eller ett skåp. Hittade ingen ny bild på skåpet, men så här ser det i alla fall ut;


 ...Det som syns av den i alla fall. Lillan står lite i vägen för en bit av skåpet.

3 kommentarer:

  1. Ängla tavlan har jag marie fått för väldas länge sen, den hängde som sagt över min säng länge... Men dockskåpet var dte inte Jag och far Per som köpte det en gång.. Marita fick senare oxå ett eget. Jag fick ett dockskåp men fick dela det med min syster. Tänkte om jag får flickor så ska de få var sitt .../ mor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja då minns jag rätt :-D
      Nej jag minns klart och tydligt att jag fick det hos farmor och farfar. Farmor tyckte sedan att jag skulle ge vidare dockskåpet till min lillasyster. Vilket ni förstod kändes väldigt jobbigt för mig och så köpte ni ett nytt till Marita.

      Radera
    2. Okej, så kanske det var att vi firade jul med de, så kanske de la en slant till dockskåpet... men det är länge sen nu...mor

      Radera