onsdag 26 november 2014

Storebrors rum


Välkommen in i storebrors rum! Skönt nog slapp han "bli död" innan rummet han bli färdigt att bo i, vilket han förut trodde.


Under den orangea heltäckningsmattan och ett plastgolv fanns ett trägolv, vilken lycka att ta fram. 


Första tiden efter att han fått sitt rum satt storebror ständigt vid detta skrivbord och pysslade, målade och ritade. Skön känsla att få sitta i fred.


Jag älskar fotografier och vill gärna inreda med bilder i varje rum. Dock var jag och storebror inte alls överens om hur de skulle sitta i rummet. Till slut blev det denna uppsättning.




På en skrotrunda hittade min kusin dessa fina lampor till mig (det finns två, en i översängen och en i den nedre). Det är sådana lampor som säkerligen blev tokheta förut då man hade vanliga glödlampor. Nu finns det tack och lov lampor som inte sprider någon värme alls omkring sig så lampan kan behållas kall både på och av. 



Pennburkarna är gjorda av gamla konservburkar som är klädda med servett och tidningsurklipp. Elias har själv gjort dem.


Golvet är slipat (dock fanns det vissa fläckar som satt så oerhört långt in i träet och som inte slipades bort) och såpskurat. Den oerhört fina trasmattan har min svärmor vävt.


Jätteskönt golv att gå barfota på. Inte så där hårt och kallt som klickgolv.


Det finns ett litet hemligt rum i rummet.. Mer om det senare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar