fredag 21 november 2014

Onsdag


 Nog för att jag är bra dagvill, men jag har allt full koll på att det faktiskt är fredag idag. Men nu är det så att onsdagar är min favorit dag på hela veckan. Då är min man ledig och oftast även jag (jobbar endast en onsdag på sex veckor om det inte är något jobbmöte förstås). Det är så härligt att få umgås hela familjen. Ibland ordna och fixa en massa grejer, åka och bada tillsammans på badhuset eller som i onsdags då vi bara fick va.


Vi slöade på här hemma och gick sedan en sväng upp till våra grannar. Barnen hittade en "urgammal" träkoja med en hela massa spännande fynd. Kojan var liiite väl murken för att man skulle känna sig helt avslappnat i att barnen lekte i den, den bestod dessutom av tre våningar (eller var det fyra?), vilka barnen inte fick klättra i, trots att i alla fall storebror var väldigt sugen.
Vi pratade med min farbror (som är vår granne), vandrade omkring i skogen och fick se på då min kusin gjorde rent i burarna hos sina kaniner.
Kanske inte låter så mycket för världen, men det var riktigt trevlig liten utflykt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar