torsdag 20 april 2017

Glåmighet


 Denna tid på året känner man sig inte precis snyggast i världen. Huden är vit som snö, eller snarare blek och matt och man känner sig glåmig, trött och less. Nu när ljuset kommer tillbaka kan man ju tro att man ska bli piggare, men det blir nästan det omvända. Men just nu är jag nyklippt och har skaffat mig (äntligeen) nya glasögon så nu vågar jag visa mig igen, de nyklippta känslan är bland det bästa jag vet. Och tänk, nu när jag skaffat glasögon kanske jag slipper gå runt med ständig huvudverk, så tokigt.

Jag är sjukskriven veckan ut. Armen gör fortfarande lite ont, men det är inte det som är det största problemet utan det är de stora tröttattackerna som lixom faller över mig då och då. Min man är pappaledig med barnen nu under påskveckan så jag har möjligheten att gå och vila när jag behöver.


 Ute är det kallt och för ett tag sedan regnade det, nu dalar stora snöflingor ner. Varje år händer, man tappar lixom tron på att våren och sommaren ska komma. Förnuftet säger att den ligger där bakom hörnet, men tvivlet finns alltid där.

Vi tar en innedag och hoppas på att syskonen håller sams och stillheten får råda.

I går hade vi en dag på stan, jag och min lilla tjej, som absolut inte vill bli kallad liten. Det var kanske inte det absolut smartaste att vara på stan och bli så där trött utemellan, men vi hade planerat in denna dag för många veckor sedan så det kändes så otroligt tråkigt att ställa in.
Det är väldigt få gånger jag gör stan. Tillfällena på ett år blir inte många. Jag mår inte bra av stan, alla prylar som lixom skriker åt mig "köp mig, köp mig!!!" Men någon gång ibland går bra.
Vi går alltid på ett café som heter LillaMari tillsammans hand i hand hon och jag. Jag älskar detta lilla café, med charmiga små rum med gamla brokiga tapeter och vackra möbler. Vi köper något gott och äter tillsammans och vandrar ut igen hand i hand, hon skuttandes och jag med glada kliv. En prinsesskrona stod på hennes inköpslista och tajts och present till minstlillan på min. Det blev lite fler saker kan jag tillägga, sånt som händer. Tur att det dröjer länge till nästan gång. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar