lördag 8 april 2017

Skönhet och hönskackel


Jag älskar skogen. Att strosa runt och känna alla skogens lukter och höra alla ljud. Nu om våren är det extra skönt då inte alla små surrande flygkräk har hunnit vakna till liv.



 Våren är en sådan vacker tid, och ful på samma gång. Det blir så grått, brunt och geggigt. Allt är på väg att väckas till liv, vilket gör allt ändå så vackert.


Denna plats jag fotat på just nu är en sådan vacker plats. Om jag mot förmodan skulle önska flytta från Skogshägna, då skulle jag så gärna flytta hit.




Bakom min rygg finns flera vackra röda västerbottensgårdar, se bara vilken utsikt de har. Skulle gärna vandra runt här och fota gårdarna, men vågar inte knacka på och be om lov. Många av husen är så otroligt fina.

Nu till något helt annat. Ni vet alla ägg och fina fjädrar som jag tjatat om här på bloggen. Nu har jag varit till mina grannar och fotat tuppen och hönorna som lämnat fjädrarna och producerat äggen. Se bara vilka skönheter;









Skulle ha haft med mig mitt zoomobjektiv så att jag skulle kunna fota ännu närmare. Det får bli nästa gång. Det är så roligt att höra Ronja prata om sina hönor. För det är verkligen kärlek och starkt intresse för dessa tvåbenta djur i varje ord.

1 kommentar:

  1. Men det är ju bara känt folk på backen där . Och jag håller med dig om att det är en verklig vacker utsikt de har där uppe. Jag tycker att du ska knacka runt och fråga om det går bra och berätta vad du har för syfte och göra lite reklam både för deras vackra by och hus . Lycka till <3

    SvaraRadera