lördag 29 april 2017

Lite städat i köket


Skönt med hemma dagar. Jag har varit trött hela dagen, men har i alla fall plockat och städat lite.


Och suttit och läst i min dagsfärska tidning Gård och torp. Den och tidningen Lantliv är mina absoluta tidningsfavoriter. Vill titta igenom och suga in precis allt och önskar ofta att den vore minst dubbelt så tjock. Denna gång var vackra Nina med med sitt otroligt fina hem. Jag har hälsat på hemma hos henne en gång och skulle gärna göra det igen. Kolla gärna in på hennes nystartade blogg; Äktahem . Jättefin är det kan jag lova!



Känns så skönt att ha i alla fall vissa delar av hemmet dammade och städade.



Jag och stora lillasyster köpte oss en välbehövlig liten helgbukett på byns blomsterhandel. 


Av min kära man fick jag denna oerhört smaskiga salta lakrits. MUMS så gott. Han vet att vad hans kvinna vill ha.


Tussilagon står sig fortfarande och lyser som små solar på vårt köksbord.



Ute lyser solen, men värmen håller sig borta. Det är verkligen kallt ute. I morgon såg jag att det skulle väntas en väldans massa blåst och mer eller mindre snöblandat regn här i Skogshägna. Låter inte riktigt som en toppendag att stå ute och grilla korv vid en brasa.


Längtar så mycket efter att hitta lusten till att sticka igen. Har lagt fram en påbörjad sock i köket för att kanske locka fram stickglöden inom mig. Det var så länge sedan jag stickade något. Det gröna oerhört fina garnet socken ligger på är tänkt att bli en sjal. Men för att jag ska våga mig på att sticka den, måste jag först sticka något annat så jag får upp känslan i händerna. Det tar några strumpor innan det som växer fram blir fint.

Jag hoppas verkligen att du får en fin valborgsmässoafton i morgon! Kram från mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar